10 sposobów na to, by żyć trochę bardziej zdrowo

sposoby by żyć zdrowo

Nie musisz przeprowadzać w swoim życiu wielkich rewolucji, by żyć trochę bardziej zdrowo

Moda na zdrowy styl życia zyskuje coraz więcej zwolenników. Ludzie masowo zaczynają biegać, chodzić na siłownię, sprawdzać etykiety kupowanych produktów, zaopatrywać się w  tzw. super foods itd. Słowa „moda” używamy jednak w tym kontekście z premedytacją, bo takie nagłe zrywy i rygorystyczne trwanie w zdrowym stylu życia trwają najczęściej kilka dni, w porywach kilka tygodni. Trudno z dnia na dzień oderwać się od codziennych, niekoniecznie zdrowych nawyków. W dzisiejszym wpisie chcemy Was przekonać, że aby żyć trochę bardziej zdrowo nie trzeba przeprowadzać w swoim życiu wielkich rewolucji. Na początek wystarczy kilka drobnych zmian.

  1. Nie wychodź z domu bez śniadania

Wiemy, wiemy, to hasło stare jak świat, ale mimo tego, iż kolejni specjaliści od dietetyki i kształtowania sylwetki starają się z czasem obalić te prawdę, my wiernie trwamy w przekonaniu, że porządne śniadanie to podstawa, która da Ci siły, by dobrze rozpocząć dzień. Kiedy zjesz przed wyjściem solidne śniadanie, nie będziesz mieć już ochoty na kawałek ciasta, którym koleżanka poczęstuje Cię tuż po przyjściu do pracy. Twój brzuch będzie Ci za to wdzięczny 😉

  1. Staraj się pić więcej wody

    Wody, nie kawy i herbaty. Nie musisz rezygnować z innych napojów, ale miej zawsze przy sobie przynajmniej litrową butelkę wody i pij ją małymi łykami co kilka-kilkanaście minut. Zobaczysz, że poczujesz się lepiej.

  2. Jedz regularnie

Nie dopuszczaj do przerw między posiłkami dłuższych niż 4 godziny. Unikniesz w ten sposób napadów głodu, kiedy to wsuwasz każde jedzenie, jakie tylko napotkasz na swojej drodze. Twój układ trawienny dzięki takiej regularności będzie lepiej funkcjonował i Ty też będziesz dzięki temu czuć się lepiej.

  1. Zabieraj ze sobą jedzenie do pracy

Nie daj się skusić na zamawianą przez kolegów z pracy pizzę (przynajmniej nie za często ;)), unikaj napakowanych chemią drożdżówek i przeładowanych cukrem batoników. Zamiast tego przygotuj w domu pożywną sałatkę albo kanapki z dużą ilością warzyw. Miej też pod ręką orzechy, migdały lub jakiś owoc, by przekąsić coś, kiedy Twój brzuch się o oto dopomina, a pora posiłku jeszcze nie nadeszła.

  1. Zwracaj uwagę na to, co kupujesz i co ląduje na Twoim talerzu

Nie chodzi tu tylko o czytanie etykiet, bo to powinno Ci wejść w nawyk. Zachęcamy do sięgania po sezonowe produkty, a zwłaszcza warzywa i owoce. Dobrym wyjściem będzie też znalezienie kogoś, od kogo będziesz mógł kupować ekologiczną żywność. Zrezygnuj z zakupu dostępnych w marketach warzyw, owoców i mięs i postaw na wspieranie lokalnej produkcji spożywczej.

  1. Przynajmniej na godzinę przed snem zrezygnuj z przeglądania internetu na komputerze lub telefonie

Odłóż te wszystkie wynalazki na bok i wycisz się. Poczytaj książkę, przygotuj posiłki na następny dzień. Gwarantujemy, że będzie Ci się lepiej spało. Światło emitowane przez ekrany telefonów i komputerów zaburza rytm dnia i nocy w naszym organizmie i może powodować problemy z zasypianiem oraz bezsenność.

  1. Postaraj się spać przynajmniej 7 godzin w ciągu doby

Sen jest niezbędny do tego, by nasz organizm prawidłowo funkcjonował. Wiemy, że czasem trudno zmieścić wszystkie obowiązki w 24 godzinach, ale spróbuj zrezygnować z mniej istotnych aktywności, żeby mieć dodatkową godzinę snu. Wyspany i wypoczęty będziesz funkcjonować o wiele lepiej, niż po 3-godzinnej nocnej drzemce.

  1. Ogranicz leki przeciwbólowe

Boli Cie głowa – bierzesz tabletkę przeciwbólową, boli Cię brzuch, znów tabletka. Na przeziębienie lekarz od razu przepisuje Ci antybiotyk. Tak częste przyjmowanie leków może zrobić prawdziwe spustoszenie w Twoim organizmie. Zamiast tego sięgnij po ziołowe herbatki i poszukaj naturalnych sposobów na pozbycie się bólu. Czy wiesz, że np. przytulanie, albo głaskanie psa działa przeciwbólowo? 😉

  1. Zaprzyjaźnij się z aktywnością fizyczną

    Absolutnie nie namawiamy Cię to wykupienia od razu rocznego karnetu na siłownię czy rozpoczęcia treningów do maratonu. Zachęcamy byś znalazł taki sport, który polubisz i który stanie się dla Ciebie przyjemnością. Wszystko jedno czy będzie to siatkówka, badminton, jazda na rowerze czy rolkach – ruch ma zbawienny wpływ na Twoje zdrowie. Nie rzucaj się od razu na głęboką wodę – stopniowo wprowadzaj dany rodzaj aktywności do Twojego tygodniowego grafiku. Rozpoczęcie przygody z bieganiem od 2 treningów tygodniowo będzie o wiele lepsze niż gdybyś od razu zaczął biegać codziennie. Organizm musi mieć czas na przystosowanie się do tej zmiany, a takie nagłe wstanie z kanapy i ostre treningi mogłyby okazać się dla niego szokiem i objawić wieloma negatywnymi konsekwencjami.

  2. Zmiany wprowadzaj z głową

    Oczywiście, na pewno można z dnia na dzień przeprowadzić w swoim życiu zdrowotną rewolucję, ale wierzymy, że to systematyczność jest kluczem do sukcesu. Metoda małych kroczków lepiej sprawdzi się jeśli chcesz żyć trochę bardziej zdrowo i trwale wprowadzić pewne nawyki do swojej codzienności. I najważniejsze – nie poddawaj się. Jeśli jednego dnia coś Ci się nie udało, każdy kolejny dzień traktuj jak nowy początek. Życzymy powodzenia. Dasz radę!