Aplikacje i wtyczki, które pomogą Ci pracować bardziej efektywnie

aplikacje i wtyczki ułatwiające prace biurową

Znasz ten scenariusz – przychodzisz do biura, witasz się ze wszystkimi, robisz sobie kawę, przeglądasz pocztę, notujesz listę zadań na cały dzień, a potem na moment zerkasz na Facebooka i nagle robi się południe. Czas na realizację zadań nagle drastycznie się skurczył, a ty zastanawiasz się jak to możliwe, że przez 3 godziny nic nie udało Ci się zrobić. Chcesz pracować bardziej efektywnie? Chcesz mieć lepszą kontrolę nad czasem spędzanym na realizacji konkretnych zadań? Poznaj aplikacje i wtyczki, które pomogą ci lepiej zarządzać czasem a tym samym bardziej efektywnie wykonywać swoje obowiązki. To rozwiązania idealne zwłaszcza dla freelancerów, którzy rozliczają się ze swoimi klientami z przepracowanych nad danym projektem godzin.

Rewire

To prosta aplikacja, która przyda się tym, którzy chcą popracować nad wprowadzeniem jakiegoś nawyku. Rewire ma formę kalendarza, w którym zaznacza się codzienne, zrealizowane cele. Jeśli np. pracujecie nad jakimś ważnym projektem, tudzież chcecie doskonalić swój warsztat pisarski to będzie idealna opcja dla Was. Załóżmy, że chcecie przeznaczyć godzinę dziennie na pracę nad określonym projektem. Jeśli wykonacie zadanie, zaznaczacie w Rewire realizację celu. Codzienne zaznaczanie zrealizowanego zadania nie dość, że układa się w piękny łańcuszek na ekranie Waszego smartfona, to jeszcze można podzielić się swoim sukcesem w mediach społecznościowych. Zwłaszcza ta druga opcja na wiele osób może zadziałać motywująco.

Momentum

To co prawda nie aplikacja, a wtyczka do Google Chrome (jest też wersja dla Mozilli), ale przyda się osobom, które pracują przed komputerem. Momentum pozwala na stworzenie listy zadań na dany dzień oraz monitoruje czas spędzany przed ekranem komputera. Na uwagę zasługuje zwłaszcza estetyka narzędzia – piękne fotografie, na których wyświetlany jest zegar odliczający czas. Momentum zawiera także informacje o pogodzie, a w wersji rozszerzonej pozwala na dodawanie własnych motywacyjnych cytatów, zdjęć i personalizację widoku głównej strony.

MindNode

Doskonała aplikacja dla osób, które wykonują zawód kreatywny. MindNode służy do tworzenia map myśli. Na papierze nie zawsze takie rozwiązania prezentują się atrakcyjnie, zaś w aplikacji jej twórcy zadbali o estetyczną oprawę wizualną. Dodane do aplikacji pomysły można łączyć, edytować, porządkować. Wrzucane luźno zapiski pozwalają na szybkie przekształcanie je w mapy myśli. Ponadto MindNode pozwala na dodawanie obrazów oraz notatek do zamieszczonych przez użytkownika aplikacji treści.

BFT – Bear Focus Timer

To aplikacja idealna dla tych, dla których największym rozpraszaczem w pracy jest telefon. W wielu biurach strony mediów społecznościowych na komputerach są zablokowane, dlatego pracownicy od czasu do czasu zerkają w swoje telefony, by sprawdzić czy aby nic ich nie ominęło w kolorowym świecie Instagrama. BFT pozwala to podglądanie ograniczyć. Na początek użytkownik wprowadza do aplikacji listę zadań na dany dzień określa też zamierzone przerwy. Czas realizacji zadań zaczyna być odliczany dopiero z chwilą odłożenia telefonu ekranem do dołu. Jeśli użytkownik w czasie przeznaczonym na prace sięgnie po telefon, widoczny na ekranie miś będzie wyrażał niezadowolenie z faktu nieplanowanej przerwy w pracy. Aplikacja inspirowana jest metodą Pomodoro, a dodatkowo można ustawić w niej opcję białego szumu, który wielu osobom pomaga w koncentracji.

StayFocusd

Wtyczka do przeglądarki Google Chrome, ułatwiająca użytkownikom koncentrację na określonym zadaniu. Idealna dla tych, którym trudno zapanować nad internetowymi rozpraszaczami. W StayFocusd wybierasz określone strony, do których dostęp ma zostać zablokowany. Następnie ustawiasz czas tej blokady i… pozostaje Ci już tylko efektywnie pracować.

Pocket

Jeśli wykonujesz zawód kreatywny, nigdy nie wiesz jakie informacje mogą okazać się dla Ciebie przydatne w przyszłości. Pocket pozwala na zachowanie newsów, które znalazłeś w sieci i późniejszy powrót do nich w dogodnej dla Ciebie chwili. Zapisane informacje możemy posortować na różne kategorie. Aplikacja działa zarówno na telefonach, jak i komputerach, pozwala także na synchronizację między tymi urządzeniami. Jeśli więc np. w pracy korzystasz z komputera i dodasz interesujący Cię artykuł do Pocket, w drodze z pracy możesz go przeczytać na swoim telefonie.

Rescue Time

Kolejna aplikacja pozwalająca na monitorowanie czasu spędzanego w sieci. Działa z przeglądarką Chrome. Rescue Time nie tylko śledzi naszą aktywność na różnych stronach internetowych, ale też poddaje ją szczegółowej analizie. Dzięki temu unikniemy sytuacji, w których gorączkowo zastanawiamy się tuż przed końcem pracy, co też robiliśmy, że udało nam się zrealizować tylko część z wyznaczonym na dany dzień celów. W Rescue Time szybko znajdziemy na to odpowiedź. Aplikacja tworzy okresowe raporty, w których podsumowuje naszą aktywność w sieci. Dzięki temu czarno na białym widzimy ile czasu poświęcamy na pracę, a ile na rozrywkę.

Aplikacje i wtyczki przedstawione w tym wpisie to sprawdzone i naprawdę pomocne narzędzia, z których warto skorzystać, jeśli macie problem ze skoncentrowaniem się na swoich obowiązkach. Istnieje oczywiście dużo więcej tego typu narzędzi, dlatego warto szukać swoich ulubieńców w tej kategorii. A Wy jakie macie ulubione aplikacje i wtyczki przydatne w pracy biurowej?