Trening w pracy, czyli ćwiczenia, które możesz wykonywać za biurkiem

ćwiczenia za biurkiem

Długie godziny spędzane za biurkiem w pozycji siedzącej zdecydowanie nie są korzystne dla naszego kręgosłupa, ani tym bardziej nie sprzyjają naszej formie. Choć z pozoru wydaje się, iż pracując w biurze jesteśmy skazani na rezygnację z aktywności fizycznej w godzinach pracy, okazuje się, że istnieją zestawy ćwiczeń, które z powodzeniem możemy wykonywać nie tylko podczas zalecanych w czasie pracy przerw, lecz także pracując za biurkiem. Po raz kolejny potwierdza się więc stara prawda, że dla chcącego nic trudnego. Poniżej prezentujemy przykładowe ćwiczenia, które można wykonywać za biurkiem.

Ćwiczenia izometryczne

Nie każda praca biurowa pozwala na wykonywanie typowych ćwiczeń gimnastycznych. Na szczęście ćwiczenia izometryczne są na tyle dyskretne, że z powodzeniem można je wykonywać, nawet jeśli obawiacie się ciekawskich spojrzeń ze strony innych obecnych w biurze osób. Ćwiczenia te polegają na napinaniu określonych grup mięśniowych, nie angażując przy tym stawów. Siedząc za biurkiem możecie napinać mięśnie brzucha, opierając stopy na palcach napinać mięśnie łydek. Możecie także wykonywać ćwiczenie polegające na naciskaniu na siebie złączonych stóp i kolan. Przy bólach karku dobrze sprawdzi się ćwiczenie polegające na przechylaniu głowy w bok i próbie podnoszenia jej do pionu, przy jednoczesnym naciskaniu dłonią w stronę przeciwną. Każde z tych ćwiczeń należy wykonywać przez 20-30 sekund w seriach po np. 10 powtórzeń. Choć wydają się one proste, na pewno poczujecie pracujące mięśnie.

Ćwiczenia z niewielką amplitudą ruchu

Jeśli w pracy dysponujesz krzesłem obrotowym, możesz dzięki temu sprzętowi wspomóc swoją talię. Siedząc na krześle obrotowym i trzymając się biurka wykonuj skręty biodrami, nie poruszając przy tym tułowia. Aby poćwiczyć ramiona, siedząc na krześle obrotowym odsuń się od biurka na odległość ramion, a następnie przyciągnij się do pozycji wyjściowej. Dobrym i rozluźniającym ćwiczeniem są skłony wykonywane na krześle (w tym wypadku lepiej, by nie było ono obrotowe). Siedząc na krześle i trzymając się go mocno dłońmi możesz także ćwiczyć podnosząc jednocześnie obie nogi do wyprostu.

Dynamiczne ćwiczenia za biurkiem

Jeśli w pracy możesz pozwolić sobie na większą swobodę ruchów, przy użyciu krzesła możesz wykonywać naprawdę wiele różnorodnych ćwiczeń. Począwszy od różnych wersji przysiadów i pompek, aż po różnorodne ćwiczenia z unoszeniem nóg. Przykładowy zestaw prostego treningu, który można wykonywać za biurkiem znajdziecie na poniższym filmiku

Aktywność poza biurem

Oprócz stosowania na co dzień wspomnianych w tym artykule form biurowej aktywności, warto także postawić na ruch poza pracą. Zamiast dojeżdżać do biura samochodem, można przesiąść się na rower. Jadać do pracy lub z pracy autobusem, możecie wysiąść kilka przystanków wcześniej i pieszo przejść pozostałą trasę. Spacer to jedna z najlepszych form aktywności, jaką możecie sobie zafundować.