Koktajle i wody smakowe idealne na upały

koktajle i wody smakowe na upalne dni

W upalne dni wraz z potem tracimy cenne składniki mineralne. Kiedy temperatury sięgają 30-kilku kresek raczej niewielu z nas myśli o jedzeniu. O tym, że w czasie upałów trzeba pić dużo wody wie chyba każdy. O jedzeniu jednak niewiele się mówi, a przecież mimo wysokich temperatur coś jeść trzeba. Kiedy na myśl o schabowym, pierogach czy nawet zwykłych kanapkach robi ci się słabo, warto rozważyć mniej tradycyjne, za to nie mniej smaczne rozwiązania. Koktajle i wody smakowe będą znakomitą alternatywą dla stałych posiłków. Dostarczą cennych składników odżywczych, a podane schłodzone znakomicie orzeźwią.

Wody smakowe

Pisząc o wodach smakowych broń Boże nie mamy tu na myśli dostępnych w sklepach wód, które tak naprawdę są nafaszerowanymi cukrem napojami. Zamiast sięgać po takie niezdrowe rozwiązania wystarczy do przefiltrowanej kranówki dodać trochę pokrojonego w kostkę arbuza, kilka plasterków limonki i pokrojone w cząstki truskawki. Gwarantujemy, że pokochacie takie rozwiązanie. Tak naprawdę przygotowując wody smakowe we własnym w domu możecie dodać do nich wszystko, co podpowiada wam wyobraźnia. Świetną opcją jest połączenie plasterków cytryny i świeżego ogórka z odrobiną mięty. Melon i plastry ananasa także nadadzą zwykłej wodzie niepowtarzalny smak. Pamiętajcie tylko, by tak przygotowaną wodę przechowywać w lodówce i wypić przed upływem doby. W wysokich temperaturach nietrudno bowiem o namnażanie się szkodliwych dla zdrowia bakterii. Jeśli dopiero uczycie się picia wody i jej smak z dodatkiem owoców nadal nie do końca wam odpowiada, możecie delikatnie dosłodzić wodę miodem. Dzięki temu zyskacie dodatkową dawkę cennych składników odżywczych i energetycznego kopa.

Koktajle idealne na upały

Koktajle także są znakomitą opcją na upalne dni. Oprócz witamin i minerałów dostarczają nam błonnik, tak ważny w procesach trawiennych składnik. Zmiksowane warzywa i owoce są łatwo przyswajalne dla organizmu. Jeśli więc jest wam tak gorąco, że na myśl o gryzieniu i przeżuwaniu jedzenia robi wam się słabo, to jeszcze jeden argument za tym, by wrzucić do blendera trochę owoców lub warzyw. Miksy owocowo-warzywne to również świetne rozwiązanie.

Poniżej kilka opcji koktajli idealnych na upalne dni:

  • Jabłko, gruszka, pietruszka, sok z cytryny, gazowana woda mineralna
  • Garść świeżego szpinaku, jabłko, kawałek świeżego imbiru, sok z limonki, woda
  • Pomarańcza, kiwi, liście mięty, woda kokosowa
  • Banan, truskawki, mleko kokosowe, łyżka nasion chia
  • Borówki, maliny, jogurt naturalny, miód
  • Sok z pomarańczy, sok z limonki, brzoskwinia, woda gazowana, kostki lodu
  • Przestudzona kawa, banan, mleko roślinne, kostki lodu

A może chłodnik?

Jeśli koktajle i wody smakowe to dla was za mało i jednak zjedlibyście coś  nieco bardziej pożywnego, rekomendujemy przygotowanie chłodniku. Przepis na chłodnik z botwinki znajdziecie w tym wpisie.  Jeśli jednak nie chcecie czekać aż chłodnikowa esencja wystygnie, przygotujecie ekspresowy chłodnik z ogórka. Wystarczy zetrzeć dwa ogórki gruntowe na tarce jarzynowej, do tego dodać mały kubeczek jogurtu naturalnego lub greckiego, przyprawić to solą, pieprzem, czosnkiem i chłodnik gotowy. To oczywiście porcja na jedną osobę. Żeby nieco dodać mu kalorii, podawajcie go z ugotowanym na twardo jajkiem i kromką świeżego chleba. To zupa wprost idealna na upały, bo nic nie musicie gotować. Przy takiej diecie: śniadanie-koktajl, obiad-chłodnik, kolacja-koktajl, a jako przekąski świeże warzywa i owoce, utratę kilogramów macie gwarantowaną.