Nawilżacz powietrza, klimatyzator – czy warto zainwestować w te urządzenia w biurze?

klimatyzator, urządzenia w biurze

Jeszcze niedawno narzekaliśmy na zimno, teraz zaczęły się narzekania na zbyt wysokie temperatury. Kiedy termometry wskazują powyżej 30 kresek w cieniu, trudno skupić się na pracy. Upały potrafią dać się mocno we znaki pracownikom biurowym, zwłaszcza jeśli obowiązuje ich dress code, a biuro nie jest wyposażone w klimatyzację. Praca siedząca, w otoczeniu komputerów, drukarek itp. sprzętów biurowych latem staje się prawdziwym wyzwaniem. Jak zatem ułatwić życie pracownikom biurowym? Jakie urządzenia w biurze okażą się dobrą inwestycją podnoszącą komfort pracy? Poznajcie nasze rekomendacje.

Klimatyzacja podnosi efektywność pracy

O tym jak przetrwać upały w pracy pisaliśmy już jakiś czas temu w tym artykule. Warto podkreślić, że określenie „przetrwać” nie jest równoznaczne z „pracować efektywnie”. Kiedy temperatura w biurze jest zbliżona do tej na zewnątrz i oscyluje w okolicach 30 stopni naprawdę trudno skupić się na pracy. Dlatego jeśli możemy pozwolić sobie na wydatek jakim jest instalacja klimatyzacji w biurze, pracownicy bez wątpienia będą nam za to wdzięczni. Praca w upale nie będzie na pewno tak efektywna jak ta wykonywana w pomieszczeniu, w którym panuje przyjemna temperatura oscylująca w granicach 22-23 stopni. Warto przy tym pamiętać, żeby nie przesadzać z nadmiernym obniżaniem temperatury. Powinna być ona tylko o jakieś 5 do 7 stopni niższa niż ta panująca na zewnątrz. Jest to zabezpieczenie przed szokiem termicznym, jaki może wywołać zbyt duża różnica temperatur.

Klimatyzator w biurze

Jeśli chodzi o instalację klimatyzatora w biurze mamy do wyboru wiele rozwiązań. Przyjrzyjmy się dwóm najpopularniejszym – są nimi klimatyzator ścienny (lub sufitowy) i klimatyzator przenośny. Instalacja tego pierwszego wiąże się w większymi kosztami (ceny zaczynają się od ok. 3000 zł), ale jego efektywność jest nieporównywalnie lepsza niż klimatyzatora przenośnego. Klimatyzator ścienny (tudzież sufitowy) poradzi sobie nawet z dużymi powierzchniami biurowymi, obniżając w nich temperaturę szybko i skutecznie. Dodatkowo oczyści powietrze z pyłów i bakterii. Klimatyzator przenośny jest mniej wydajny. Sprawdzi się on raczej tylko w przypadku małych pomieszczeń. Niewątpliwy atutem tego urządzenia w biurze jest jego cena. Klimatyzator przenośny można nabyć już za około 1000 zł.

Nawilżacz powietrza w biurze

Klimatyzacja osusza biurowe powietrze, dlatego po całym dniu spędzonym w klimatyzowanym pomieszczeniu nierzadko odczuwamy pieczenie oczu, mamy wysuszoną skórę i spierzchnięte usta. Ratunkiem może okazać się tu inwestycja w nawilżacz powietrza. To kolejne z urządzeń w biurze, które znacząco może podnieść komfort pracy. Nawilżacz powietrza przyda się zwłaszcza w biurach, gdzie podstawę pracy stanowi przeprowadzanie rozmów telefonicznych z klientami. W tego typu pracy bez odpowiedniego nawilżenia powietrza łatwo stracić głos. Wybór nawilżaczy powietrza na rynku jest ogromny. Możemy zdecydować się na zakup większego, który ustawimy np. w rogu pomieszczenia biurowego. Można również zainwestować w mini-nawilżacze zasilane przez USB, które każdy pracownik będzie miał podpięte do sprzętu komputerowego na swoim biurku. Rozwiązań jest naprawdę wiele i każdy powinien znaleźć takie, które go usatysfakcjonuje. Warto zainwestować w te urządzenia w biurze, bo jest to jednocześnie inwestycja w zdrowie i efektywność pracowników.